تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
دکتر علی نقره کارجراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز زانو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به کمر درد / درمان کمر درد با تزریقات ستون فقرات

درمان کمر درد با تزریقات ستون فقرات

وقتی کمردرد از بین نرود، پزشکان و متخصصان درد تمام درمان هایی را که می تواند به شما کمک کند، از ورزش و فیزیوتراپی گرفته تا دارو را در نظر می گیرد که بخشی از آن ممکن است شامل تزریق برای کاهش درد و التهاب کمر باشد. این تزریقات معمولاً از یک استروئید و یک داروی بی حس کننده تشکیل شده است به خاطر داشته باشید که اگرچه تزریقات به برخی افراد کمک می‌کنند، اما همه افراد به یک اندازه تسکین نمی‌یابند.

اگر دچار کمر درد هستید، با مراجعه به یک متخصص درد می‌توانید با بهبود یا کاهش درد خود، روندی طبیعی در زندگی روزمره داشته باشید. کلینیک درد دکتر علی نقره کار در تهران می‌تواند ارائه دهنده جدیدترین روشهای غیرتهاجمی و کم تهاجمی درمان کمر درد به شما مراجعین محترم باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.

تزریقات ستون فقرات چه می کنند؟

تزریق کمر ممکن است به درمان دو مشکل عمده کمردرد کمک کند:

رادیکلوپاتی یا درگیری عصب

التهاب یا آسیب به یک عصب، معمولاً در گردن یا کمر که به آن رادیکولوپاتی گفته می شود. . رادیکلوپاتی در واقع عارضه ای است که در آن عصب از ستون فقرات خارج می شود. در رادیکولوپاتی، درد شدید از کمر به پایین به یک یا هر دو پا، یا از گردن به بازو کشیده می‌شود. فتق دیسک می تواند باعث رادیکولوپاتی شود.

درمان کمر درد

تنگی ستون فقرات

تنگی ستون فقرات به این معنی است که ستون فقرات باریک شده است. تنگی کانال نخاعی یا ستون فقرات می تواند به دلیل بیرون زدگی دیسک ، یا به این دلیل که یک خار استخوانی در آن فضا بیرون زده است، یا به طور معمول، اگر تومور به ستون فقرات فشار بیاورد؛ ایجاد شود.. تنگی نخاع اعصاب داخل را فشرده می کند. این عارضه در مهره های کمری معمولا باعث درد در باسن یا ساق پا می شود. ممکن است کمردرد هم داشته باشید یا نداشته باشید. درد ناشی از تنگی کانال نخاعی ممکن است زمانی که فعال هستید بدتر شود و زمانی که به جلو خم می‌شوید کاهش یابد.

پزشکان برای انواع دیگر کمردرد نیز از تزریق استفاده می کنند. گاهی اوقات، آنها همچنین از تزریق داخل نخاعی برای کمک به یافتن علت درد استفاده می کنند. برای این اقدام تشخیصی، می توانید در ناحیه اطراف اعصاب ملتهب یا آسیب دیده تزریق را انجام داد. . انواع مختلفی از تزریق وجود دارد، از جمله:

تزریق بلوک عصبی

در بلوک عصبی ، پزشک به ناحیه اطراف عصب داروی بی حس کننده تزریق می کند. لیدوکائین بی حس کننده ای است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. پس از بلوک عصبی، با تسکین تقریباً کامل درد، به سرعت بی‌حسی خواهید داشت.که این بی حسی بعد از چند ساعت از بین می رود.

دیسکوگرافی

برخی از پزشکان از تزریق بلوک عصبی برای تشخیص علت کمردرد استفاده می کنند. اگر پزشک شما این کار را انجام دهد، از شما سوال می شود که کدام تزریق باعث از بین رفتن کمردرد می شود. سپس ممکن است آن عصب برای تزریق اپیدورال با داروهای استروئیدی و بیهوشی انتخاب شود. یا ممکن است پزشک تصمیم بگیرد که درمان دیگری را امتحان کند. تزریقات اپیدورال

اپیدورال به معنای در اطراف نخاع است. این تزریقات شامل یک داروی استروئیدی که کورتیکواستروئید نیز نامیده می شود و معمولاً یک داروی بیهوشی نیز می باشد؛ خواهد بود. اینکه تزریق اپیدورال چقدر موثر است هنوز بطور دقیق مشخص نیست و در افراد مختلف با نتایج متفاوتی ممکن است همرا باشد

آدرس اینستاگرام دکتر علی نقره کار

اثرات جانبی تزریقات

درد یا درد خفیف در محل پس از تزریق برای کمردرد شایع است. سردرد، حالت تهوع و استفراغ نیز ممکن است رخ دهد. نادر است، اما تزریق می تواند باعث خونریزی یا عفونت شود. شما باید خطرات و فواید - و گزینه های دیگر - را با پزشک خود در میان بگذارید.

اگر دچار علائم بیرون زدگی دیسک کمر از قبیل درد پا (که به درد سیاتیک نیز معروف است)، کرختی و درد در انگشت شست، کف و قسمت بیرونی پا و ... هستید؛ می‌ توانید با مراجعه به متخصص درد پس از تشخیص، با استفاده از روشهای درمانی غیر جراحی مانند عمل بسته لیزری دیسک کمر (در صورتی که نیاز به استفاده از روشهای باز جراحی نباشد)، بهبود یابید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان آرتروز زانو در کلینیک درد چگونه است؟درمان آرتروز زانو در کلینیک درد چگونه است؟

اگر استخوان‌‌ های زانو در طی فعالیت شدید، تکرارشونده و آسیب‌ زا بر روی مفصل‌‌ ها فشار ایجاد کنند موجب ساییدگی مفصل زانو شده و آرتروز زانو ایجاد می شود ... ادامه مطلب

عوارض، کاربردها و مزایای اوزون تراپیعوارض، کاربردها و مزایای اوزون تراپی

مواجه طولانی مدت با گاز اوزون، می تواند به آسیب شدید ریه ها منجر شده و کشنده باشد؛ اما برخی از تحقیقات از اثرات مثبت اوزون تراپی، در افزایش قدرت سیستم ... ادامه مطلب

انواع آسیب به مفاصل انگشتان دستانواع آسیب به مفاصل انگشتان دست

در این مقاله توضیح می‌دهیم که چه زمانی و تحت چه شرایطی انگشتان دست دچار آسیب می‌شوند و چه نشانه هایی از ایجاد مشکل در انگشتان حکایت دارد. همچنین علائمی را که باید از آنها آگاه باشید و درمان‌های بالقوه را مورد بحث قرار می‌دهیم. ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465