مراقبتهای بعد از جراحی دیسک گردن با لیزر

مراقبتهای بعد از جراحی دیسک گردن با لیزر (PLDD)
۱- تا سه روز اول بعد از عمل، استراحت در بستر(استراحت نسبی)، مصرف مسکن، ضد التهاب و آنتی بیوتیک تجویزی، و بستن گردن بند طبی نرم به مراقبتهای بعد از جراحی دیسک گردن با لیزر صورت شبانه روزی.
2- دو روز بعد از عمل میتوانید چسبهای محل عمل را برداشته و یک نوبت استحمام کوتاه مدت انجام دهید.
3- از روز سوم گردن بند طبی را در هنگام خواب و یا استراحت بردارید.
4- از روز پنجم تا دو هفته ، گردن بند طبی را فقط در هنگام انجام کارهایی که تمرکز زیادی میخواهد و موجب میشود گردن شما نا خواسته برای مدت طولانی بدون حرکت در حالت خم قرار گیرد ( مانند مطالعه یا کار با کامپیوتر ) استفاده شود.
5- از پایان هفته اول افزایش تدریجی زمان پیاده روی ( شروع از 15 دقیقه در روز )
6- در طول دو هفته اول فعالیتهای فیزیکی گردن خود را محدود کرده و به هیچ وجه، زیاده از حد گردن خود را خم و راست نکنید .
7- ممکن است در روزهای بعد از عمل دیسک گردن دردهایی را مشابه با دردهای قبل از عمل دیسک گردن حس کنید. نگران این دردها نباشید.
8- تمرینات بازتوانی ورزشی و فیزیوتراپی خود، از جمله تمرین زیر را از هفته سوم به بعد از سر بگیرید.

- چانه خود را بدون خم کردن گردن به داخل بکشید و در همین حالت تا ده شماره نگاه داشته باشید.این ورزش را پنج بار در سه نوبت ( صبح ، ظهر ، شب ) انجام دهید.
- حرکت دست و شانه ها فقط در جهت جلو و عقب به آهستگی به طوری که شانه ها از 90 درجه بالاتر نیاید
- حرکت آرنج و مچ دست و انگشتان در تمام جهات به آهستگی
9- تا یکماه بعد از عمل از بلند کردن اجسام سنگین تر 2 کیلوگرم خودداری شود.
10- عدم قراردادن به هنگام خواب دستهایتان را بالای سرقرار ندهید.
11- در طول سه هفته اول از نشستن و ایستادن طولانی مدت بپرهیزید.

آدرس مطب : تهران، سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو غربی ، ساختمان پزشکان سینا، طبقه اول، واحد۵
تلفن : 22066530 - 021