سردرد خوشه ای

سردرد خوشه ای، یک شکل نادر از سردرد اولیه با شیوع ۸% میباشد. درد بصورت عمقی، بسیار شدید، معمولا در پشت کره چشم، غیر نوسانی و انفجاری میباشد. ویژگی اصلی این نوع سردرد دوره ای بودن آن است. حداقل یک حمله روزانه درد، در یک ساعت مشخص از روز، در طی دوره حمله سردرد تکرار میشود. در ۵۰% موارد شروع درد، شبانه بوده و شیوع در مردان سه برابر زنان میباشد.
سردرد خوشه ای همراه با قرمزی ملتحمه، اشک ریزش، آبریزش بینی، گرفتگی بینی میباشد.
درمان سردرد خوشه ای
موثرترین درمان تجویز داروهایی است که از حملات پیشگیری نموده تا دوره سردرد خاتمه یابد، ولی در زمان بروز حمله حاد نیز باید همه بیماران تحت درمان قرار گیرند.
اقدامات اینترونشنال درد
وقتی که روشهای دارویی قادر به پیشگیری از بروز حملات نباشند، میتوان از اقدامات اینترونشنال درداستفاده نمود.که بدلیل حساسیت و نیاز به دقت بالای این اقدامات در ناحیه سر و صورت یا گردن باید توسط پزشک متخصص درد انجام شود.
که شامل:بلوک گانگلیون اسفنوپالاتین، بلوک گانگلیون ستاره ای، یا تزریق توکسین بوتولینوم میباشد

آدرس مطب : تهران، سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو غربی ، ساختمان پزشکان سینا، طبقه اول، واحد۵
تلفن : 22066530 - 021