لزوم درمان دردها ی مزمن

امروزه نظریه تحمل درد و عدم استفاده از روشهای درمانی ساده برای درمان درد منسوخ شده است. درد آسیب جدی به روح،ذهن و جسم وارد میکند. درد موجب عوارض قلبی- ریوی، مغزی، گوارشی و.... در بدن می شود. شاید درد نشانه ای از بیماری مهمی باشد.

لزوم درمان دردها ی مزمن

آثار مضر دردهای مزمن در بدن

عوارض قلبی عروقیمانند افزایش تعداد ضربان قلب، بالا رفتن فشار خون، افزایش نیاز اکسیژن عضله قلب، که در بیماران مستعد میتواند منجر بهسکته قلبیشود

از طرف دیگر درد باعث تغییر در سرعت جریان خون و ایجاد لخته در عروق عمقی که میتواند منجر بهآمبولی ریهشود.

عوارض تنفسی درد:کاهش سرفه (بعلت درد) رویهم خوابیدن ریه ها، عفونت ریه(ذات الریه)، مخصوصا در دردهای قفسه سینه، شکم، پشت و دردهای بعد از عمل.

عوارض در دستگاه گوارش:درد باعث کاهش حرکات روده و نفخ شکم میشود، و بیمار به یبوست دچار میشود.

عوارض هورمونی:درد باعث افزایش شکسته شدن پروتئین های بدن کهاینمسئله ممکن است باعث به تاخیر افتادن ترمیم زخم شود.

عوارض روانی درد: اضطراب، افسردگی، اختلالات خواب، از بین رفتن تمرکز، فراموشی و ضعف حافظه

تضعیف سیستم ایمنی:و بالاخره تحقیقات جدید نشان داده درد شدید درمان نشده بدنبال عمل جراحی باعث تخریب سیستم ایمنی بدن شده که اختلال در سیستم ایمنی باعث عود یاابتلا به سرطانهای مختلفدر افراد مستعد میشود.

وابستگی به داروها و مواد مخدر، خطر سوء مصرف مواد و مرگ

"با توجه موارد فوق همیشه درد را جدی بکیرید و با تحمل بی مورد درد، به بدنتان آسیب نرسانید"

آدرس مطب : تهران، سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو غربی ، ساختمان پزشکان سینا، طبقه اول، واحد۵
تلفن : 22066530 - 021