طب کنترل و اداره درد

به این طب جدید، "طب درد" نیز گفته می شود. نوعی از انواع تخصص های مراقبت های پزشکی است که برای به حداقل رساندن دردهای جراحی و دردهای مزمن طراحی شده است.کنترل درد مشخصاً در بیماران با دردهایی مزمن می تواند بسیار مشکل باشد و گاهی اوقات مراقبت های معمول کنترل این دردها غیرممکن است. "طب درد" می تواند کمک شایانی به کاهش این دردها و در نتیجه بهبود کیفیت زندگی و لذت بردن از آن کند. "طب درد" می تواند دردهای راجعه بعد از جراحی ها، دردهای ستون فقرات و دردهای ناشی از سرطان های پیشرفته را درمان کند.

این علم جدید و نوین می تواند در درمان بیماری های نوروپاتیک، میگرن، آسیب های ناشی از تصادف، آتروزهای نقاط مختلف و دردهای صعب العلاج کمک کننده باشد. "طب درد" از متخصصان رشته های مختلف پزشکی به وجود آمده است. یک فوق تخصص درد، می تواند "متخصص بیهوشی"، طب فیزیکی، نورولوژی یا روانپزشک باشد. که جهت کنترل درد، در بیماران به طور نزدیک با هم به صورت تیمی با هم کار می کنند. اما در ایران رشته فوق تخصصی درد فقط از بین متخصصین بیهوشی در دانشگاه های بزرگ کشور انتخاب می شوند.

در درمان دردهای مزمن چندین متد یا روش متفاوت وجود دارد که شامل تزریقات، فیزیوتراپی، تغییر سبک زندگی، ورزش، مشاوره روانپزشکی و درنهایت اقدامات اینترنیشنال درد مانند بلاک ها، تزریق ها، جراحی های بسته که بدون بیهوشی و برش جراحی انجام می شود."طب درد" و اقدامات کنترل درد، می توانند به طور چشمگیری درد بیمار را کاهش دهند. اگرچه تعداد نادری از دردهای مزمن هستند که هرگز به طور کامل از بین نمی روند. اما "طب درد" می تواند با اتخاذ استراتژی های علمی و نوین، بهبود واضحی در درد آن ها ایجاد کند.برای دیدن فیلم آموزشی مرتبط اینجا "کلیک" کنید

آدرس مطب : تهران، سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو غربی ، ساختمان پزشکان سینا، طبقه اول، واحد۵
تلفن : 22066530 - 021