مواردی که قبل از سلول درمانی باید رعایت کرد

1. دو تا سه هفته قبل از پی آر پی از مصرف کورتون ها (دگزامتازون، هیدروکورتیزون، پردنیزولون و ...) خودداری کنید (البته با هماهنگی پزشکتان).
2. یک هفته قبل از انجام پی آر پی از مصرف دارو های مسکن مانند آسپرین، پروفن، سلکسیب، دیکلوفناک، ایندومتاسین و ... خودداری کنید (بجز استامینوفن) .
3. پنج روز قبل از انجام پی آر پی از مصرف دارو های ضد انعقاد خون مانند وارفارین، هپارین، پلاویکس و ... خودداری کنید (البته با هماهنگی پزشکتان) .
4. روز قبل از انجام پی آر پی مایعات فراوان بنوشید.

مواردی که مواردی که بعد از سلول درمانی یا پی آر پی باید رعایت گردد :
در ابتدا به بیماران توصیه میشود چند روزی سخت نگیرند، فعالیت جدی انجام ندهند و بر روی مفصل آسیب دیده فشار وارد نیاورند.

توصیه پزشک به شما :
1. از مصرف دارو های مسکن بجز استامینوفن ( تا یک هفته بعد از انجام پی آر پی (سلول درمانی) خودداری فرمایید. استامینوفن منع مصرف ندارد.
2. از بریس یا آتل (زانوبند، مچ بند و ...) جهت بی حرکت نگاه داشتن مفصل آسیب دیده استفاده کنید. در مواردی که پی آر پی (سلول درمانی) برای مفاصل لگن، زانو، مچ پا انجام شد، توصیه به استفاده از عصا یا واکر می شود (برای کاهش فشار وارده به مفصل آسیب دیده و تسریع ترمیم مفصلی) .
3. هر روز به مدت 10 تا 20 دقیقه از کمپرس یخ جهت کاهش التهاب و درد استفاده شود.

چند توصیه مهم :
اگر شغلی دارید که نیاز به فعالیت فیزیکی ندارد از روز بعد میتوانید به سر کار خود بازگردید.
بعد از اینکه درد و التهاب مفصل آسیب دیدتان به طور واضحی کاهش یافت، می توانید به فعالیت های عادی و روزمره خود بازگردید.
انجام فیزیوتراپی و یا ورزش های داده شده توسط پزشک موجب تقویت عضلات مفصل ها شده و روند تخریب مفصلی را متوقف می کند.
برای دیدن ورزشهای آرتروز زانواینجا کلیک کنید

آدرس مطب : تهران، سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو غربی ، ساختمان پزشکان سینا، طبقه اول، واحد۵
تلفن : 22066530 - 021