عصب کشی با امواج رادیویی آر اف در فاست گردن

در این عمل کم تهاجمی، پزشک با استفاده از امواج رادیویی، مفاصل دردناک فاست گردن را درمان میکند. این عمل ریزوتومی با امواج رادیویی(RF) نیز نام دارد. با این روش میتوان دردی را که با داروها و درمانهای فیزیکی بهبود نیافته است، برطرف نمود.

آماده شدن برای عمل
جهت آماده شدن برای این عمل، باید به شکم دراز بکشید. به شما دارویی داده میشود تا در حین عمل احساس راحتی داشته باشید. پوست و بافت گردن بی حس میشود.

وارد کردن سوزن نازک
عصب کشی با امواج رادیویی - وارد کردن سوزن نازک
عصب کشی با امواج رادیویی وارد کردن سوزن نازک
پزشک سوزن باریکی به نام کانولا را از راه پوست و تحت بی حسی موضعی وارد بدن شما میکند. تصاویر نوعی دستگاه پرتو ایکس به نام فلوروسکوپ به پزشک کمک میکند تا سوزن باریک را به عصبهای میانی ستون فقرات هدایت نماید. این عصبهای کوچک پیامهای درد را از مفاصل فاست به مغز منتقل میکنند.

درمان عصب ها
عصب کشی با امواج رادیویی - درمان عصب ها
عصب کشی با امواج رادیویی درمان عصب ها
پزشک یک الکترودبسیار نازک را از طریق سوزن وارد میکند. شوک الکتریکی ضعیفی برای تست موقعیت آن استفاده میشود. در صورتی که شوک الکتریکی درد ایجاد نماید اما هیچ تأثیر دیگری در عضلات ایجاد نکند موقعیت آن درست است. سپس پزشک با استفاده از الکترود عصب را گرم میکند. این کار باعث جلوگیری از انتقال سیگنال درد توسط عصب میشود. در صورت لزوم چندین عصب باید تحت درمان قرار بگیرند.
عصب کشی با امواج رادیویی - درمان عصب ها
عصب کشی با امواج رادیویی درمان عصب ها

پایان عمل
پس از این که کار تمام شد، الکترود و کانولا خارج میشوند. چسب کوچکی بر روی پوست قرار میگیرد. مدت نیم تا دوساعت بر وضعیت عمومی شما نظارت میشود و سپس میتوانید به منزل بروید. پس از عمل در محل تزریق ممکن است کمی احساس درد داشته باشید و ممکن است هنوز درد گردن برطرف نشده باشد. در صورتی که انتخاب عصبها درست انجام شده باشد، به تدریج دردتان برطرف میشود. ممکن است این فرآیند چند هفته طول بکشد. تاثیر رهایی از درد چند ماه باقی خواهد ماند.

آدرس مطب : تهران، سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو غربی ، ساختمان پزشکان سینا، طبقه اول، واحد۵
تلفن : 22066530 - 021