درد دنبالچه (کوکسیدینی)

درد دنبالچه

این وضعیت به التهاب نوک استخوان دنبالچه که کوکوسیکس نام دارد، گفته میشود. درد دنبالچه باعث درد و حساسیت به لمس در ناحیه میان باسن میشود.

عوامل

درد دنبالچه در اثر نشستن های طولانی مدت، زایمان یا آسیب های ناگهانی که در اثر حوادثی مانند زمین خوردن اتفاق می افتد، ایجاد میشود.

علائم

درد دنبالچه ممکن است به صورت حساسیت یا درد در اطراف دنبالچه احساس شود که با نشستن بدتر میشود، درد تیر کشنده تا پا، درد در حین اجابت مزاج و درد در حین رابطه جنسی.

درمان

درمان ممکن است شامل استفاده از بالشتک حلقوی هنگام نشستن، داروباشد که در صورت عدم پاسخ بلوک عصب گانگلیون ایمپار کمک کننده است که توسط فوق تخصص درد قابل انجام است، با دقت و ظرافت خاصی زیر دستگاه تصویر برداری انجام میشود تا به ارگانهای داخل لگنی اسیبی نرسد، روش دیگر تحریک عصب خاجی است که این روشها توسط فوق تخصص درد انجام شده و نیازی به بیهوشی و برش جراحی ندارد، در موارد بسیار نادر در صورت عدم پاسخ به روشهای گفته شده جراحی برای کوتاه کردن کوکسیکس انجام میشود.