تزریق مفاصل فاست

مفاصل فاست در دو طرف ستون فقرات قرار دارند که ممکن است به دلایلی تحریک یا ملتهب شوند. تزریق در مفاصل فاست به تشخیص منشا درد در بیمار کمک کرده و همچنین میتواند باعث برطرف شدن التهاب و درد شود.

بی حس کردن پوست
پیش از تزریق ابتدا ناحیه تحت درمان با تزریق بی حسی موضعی، بی حس میشود.

تایید موقعیت
با کمک دستگاه تصویربرداری، سوزنی از طریق بافتهای بی حس شده به مفصل فاست هدایت میشود. با استفاده از ماده حاجب، درست بودن موقعیت سوزن تایید میگردد.

تزریق دارو
تزریق مفاصل فاست
پس از تایید درست بودن موقعیت سوزن، ترکیبی از داروهای استروئید ضد التهاب و بی حس کننده تزریق میشوند. ممکن است در یک جلسه یک یا چند مفصل فاست درمان شوند. اگر این کار باعث فروکش کردن درد بیمار شود، نشان میدهد مفصل تزریق شده منشا درد بوده است.

پایان درمان
درد کمر یا گردن بلافاصله پس از تزریق موفقیت آمیز ممکن است برطرف شود چرا که بی حسی نیز تزریق شده است. با از بین رفتن تاثیر بی حسی ممکن است درد بازگردد. استروئید مدتی طول میکشد (معمولا چند روز) تا تاثیر بگذارد. استروئید درد و التهاب را کاهش میدهد. تزریق چند روز تا چند ماه درد را آرام میکند. ممکن است به سه تزریق در سال نیاز داشته باشید و یا به جای تزریقهای مکرر عصب کشی ناحیه توسط امواج رادیوفرکوئنسی (شکل زیر) انجام شود که موجب بهبود درد بیمار برای مدت طولانی تری میشود.
تزریق مفاصل فاست

آدرس مطب : تهران، سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو غربی ، ساختمان پزشکان سینا، طبقه اول، واحد۵
تلفن : 22066530 - 021