تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
دکتر علی نقره کاردرمان نوین آرتروز گردن و کمرجراحی بسته دیسک کمر

درد سوزشی و بی حسی ران

آنچه در این مطلب میخوانید

سندرم مرالژی پارستتیکا یا سندرم برنارد راس

اگر شما درد سوزشی، گزگز، مور مور و بی حسی در قسمت بیرون ران خود احساس می کنید این مقاله را بخوانید.
فشار به عصب پوست خارجی ران
فشار به عصب پوست خارجی ران

مرالژی پارستتیکا :

سندرم مرالژی پارستتیکا یا سندرم برنارد راس حالتی است که بیمار احساس سوزش، گز گز، مور مور، بی حسی در قسمت خارجی و تا حدودی جلوی ران می کند.
احساس سوزش، گز گز، مور مور، بی حسی در قسمت خارجی و تا حدودی جلوی ران
احساس سوزش، گز گز، مور مور، بی حسی در قسمت خارجی و تا حدودی جلوی ران

علل :

فشار به عصب پوست خارجی ران که حس پوست سطح خارجی ران را تامین می کند، موجب ایجاد این بیماری بصورت احساس سوزش، گز گز، مور مور، بی حسی در قسمت خارجی و تا حدودی جلوی ران میشود. پوشیدن لباس های تنگ، چاقی و وزن بالا، حاملگی، از علل شایع ایجاد مرالژی پارستتیکا می باشد. اما علل دیگری از جمله بعضی بیماری ها مانند دیابت (بیماری قند)، ضربه به ران هم می تواند موجب بروز آن شود.
در اکثر موارد درمان های حمایتی از قبیل کاهش وزن، پوشیدن لباس های گشادتر، در درمان آن موثر است. اگر رعایت این موارد، در درمان مرالژی پارستتیکا مفید نبود، دارو درمانی موجب کاهش علائم بیماری می شود. و در صورت عدم پاسخ به این داروهای خوراکی،تزریقات استروئید در اطراف عصب با کمک سونوگرافی توسط متخصصین درد در یک یا دو جلسه بسیار کمک کننده است. در موارد نادری نیاز به رادیوفرکانسی عصب می باشد. در صورت عدم پاسخ به هیچ یک از موارد بالا، در شرایط بسیار نادری نیاز به جراحی می باشد.

تزریق با کمک سونوگرافی و زیر دید مستقیم، توسط متخصصان آموزش دیده
تزریق با کمک سونوگرافی و زیر دید مستقیم، توسط متخصصان آموزش دیده

عوامل ایجاد کننده مرالژی پارستتیکا :

عصب پوستی_خارجی ران، عصبی است که حس قسمت پهلوی ران را فراهم می کند. فشار یا گیر افتادگی این عصب موجب مرالژی پارستتیکا می شود. اصولاً عصب پوستی-خارجی ران، عصبی است که حس و درگیری آن بر روی عضلات پا، اثری ندارد و موجب ضعف آنها نمی شود. در اکثر افراد، این عصب در قسمت پهلوی ران و لگن به سمت بالای ران می رسد. در مرالژی پارستتیکا، عصب دچار گیر افتادگی، فشار و چین خوردگی در زیر لیگامان کشاله ران می شود. مواردی که در آن فشار ناحیه لگن و کشاله ران افزایش می یابد، موجب فشار به این عصب می شود، که شامل :
پوشیدن لباس تنگ (شامل شلوار تنگ، محکم بستن کمربند پهن)
چاقی و اضافه وزن
حاملگی
وجود بافت چسبندگی نزدیک لیگامان کشاله ران به دلیل صدمه (ضربه) یا جراحی قبلی،
صدمه به عصب در تصادفات رانندگی یا بر اثر قند خون بالا (دیابت)
دیابت

عوامل مستعد کننده ایجاد مرالژی پارستتیکا :

چاق شدن و اضافه وزن، فشار به عصب پوستی - خارجی ران را افزایش می دهد.سن فاکتور مهمی در بروز مرالژی پارستتیکا می باشد، به طوری که سنین ۴۰-۶۰ سال به عنوان یک ریسک فاکتور برای بروز مرالژی پارستتیکا مطرح می شود.دیابت ( قند خون بالا) موجب آسیب به عصب می شود و در بروز مرالژی پارستتیکا نقش دارد.حاملگی به دلیل ایجاد فشار بر روی عصب در ایجاد مرالژی پارستتیکا نقش دارد.

صفحه اینستاگرام دکتر علی نقره کار

علائم و نشانه های مرالژی پارستتیکا یا سندرم برناد راس :

علائم معمولاً در یک طرف بدن ایجاد می شوند و بعد از ایستادن طولانی و یا راه رفتن تجدید می شود.
کرختی قسمت فوقانی پهلوی ران یا کرختی همراه با مورمور در قسمت پهلوی ران
حس سوزش یا درد در سطح خارجی ران
درد مبهم در کشاله ران یا در باسن ها (اگرچه این علامت شایع نیست)
احساس سوزش، گز گز، مور مور، بی حسی در قسمت خارجی و  جلوی ران
احساس سوزش، گزگز، مور مور، بی حسی در قسمت خارجی و تا حدودی جلوی ران

اقداماتی که به تشخیص کمک می کنند :

شرح حال و معاینه فیزیکی
تصویر برداری
نوار عصب و عضله

درمان مرالژی پارستتیکا یا سندرم برنارد راس :

درمانهای حمایتی در اکثر بیماران موثر بوده و اکثراً چند هفته تا چند ماه طول می کشد.

درمان های حمایتی شامل :

۱- پوشیدن لباس های گشاد
۲- کاهش وزن اضافی
۳- مسکن ها مانند استامینوفن، ایبوبروفن یا آسپرین
۴- داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای، عوارض این دسته داروها، شامل خشکی دهان، یبوست، خواب آلودگی، تداخل با سکس می باشد.
۵- داروهای ضد تشنج شامل: گاباپنتین (نوروتین) یا پره گابالین (لیریکا) نیز در کاهش این دردها موثرند، عوارض جانبی این دسته داروها شامل تهوع، سرگیجه، یبوست، خواب آلودگی و احساس سبکی سر می باشد.
۶- تغییر سبک زندگی از قبیل: نپوشیدن لباس های تنگ، پرهیز از ایستادن و یا راه رفتن طولانی مدت، حفظ وزن نرمال و کاهش وزن اضافه در پیشگیری و درمان مرالژی پارستتیکا موثرند.

درمانهای پپیشرفته تر :

در صورت عدم پاسخ به درمان های حمایتی و مسکن ها و شدید بو
اقدام بعدی تزریق استروئید در اطراف عصب گیر افتاده می باشد که تحت راهنمایی سونوگرافی انجام می شود. این تزریق موجب کاهش درد و التهاب ناشی از فشار بر روی عصب شده و حتی در مواردی فشار را از روی عصب مبتلا بر می دارد. اما تزریق آن می تواند همراه با عوارضی باشد که در صورت عدم تزریق صحیح و در جای درست ممکن است به عصب آسیب جدی وارد شده یا موجب عفونت مفصل ران شود.

اما اگر تزریق با کمک سونوگرافی و زیر دید مستقیم، توسط متخصصان آموزش دیده انجام شود عوارض ناشی از تزریق اشتباه به صفر می رسد.به ندرت در مواردی که علائم شدید بوده و درمان های فوق از جمله تزریق استروئید و رادیوفرکوئنسی موجب کاهش درد بیمار نشده و بیمار برای مدت طولانی درد داشته باشد، ممکن است در موارد بسیار نادری برای رفع فشار از روی عصب، نیاز به جراحی باشد.

تزریق با کمک سونوگرافی و زیر دید مستقیم
تزریق با کمک سونوگرافی و زیر دید مستقیم

ورزش های مفید در بهبود مرالژی پارستتیکا :

۱- ورزش های لگنی :

علائم و نشانه های مرالژی پارستتیکا با ورزش رفع درد لگن که موجب افزایش انعطاف پذیری لگن، افزایش سوخت و ساز و خون رسانی به عصب آسیب دیده می شود بهبود می یابد.

پل زدن :
یکی از این ورزش ها پل زدن است که برای انجام این ورزش بر روی کف زمین دراز بکشید و باسن خود را از روی کف زمین بلند کنید تا عضلات باسن، سفت و منقبض شوند.

کشیدن لگن :
ابتدا بر روی شکم دراز بکشید و در حالی که عضله باسن خود را سفت می کنید پای خود را از پشت بالا بیارید و به باسن نزدیک کنید.درحالت ایستاده هر یک از پاهایتان را بدون اینکه زانوهایتان خم شود به یک طرف بالا بیارید . این ورزش ها نباید باعث درد ران شوند. در صورت ایجاد درد ران، انجام این ورزش ها را متوقف کنید.

۲- کشش عضلات چهارسر ران :

عضلات چهارسر ران در نزدیکی عصب پوستی-خارجی ران قرار دارد (همان عصبی که گیرافتادگی آن بین عضلات موجب ایجاد مرالژی پارستتیکا می شود). عصب پوستی-خارجی ران، بین عضلات چهارسر گیر می افتد. یعنی بعید نیست که فشار این عضلات بر روی عصب موجب ایجاد درد و بی حسی در مرالژی پارستتیکا گردد. کشش عضلات چهارسر ران که در نزدیکی این اعصاب قرار دارد در انعطاف پذیری و افزایش قدرت و قوام این عضلات در قسمت بالایی ران موثر است. برای انجام این حرکت، ایستاده و پاشنه یک طرف پا را به کمک دست همان طرف به سمت باسن نزدیک کنید در این حالت باید کشش عضلات قدام ران را حس کنید اگر در هنگام انجام این حرکت، احساس درد می کنید این کشش را متوقف کنید.(مطابق شکل)

خیز برداشتن :
خیز برداشتن در تقویت عضلات لگن و چهارسر ران در جهت کاهش درد ران، کمک کننده است. ابتدا بایستید، یک پای خود را به اندازه یک قدم به سمت جلو بگذارید. بدن خود را به زمین نزدیک کنید. درحالی که زانوی پای عقبی خم شده و در زاویه ۹۰ درجه با زمین تماس داشته باشد. همین حرکت را برای پای مقابل تکرار کنید. (مطابق شکل)

طناب کشی :
طناب کشی ورزشی بسیار موثر در افزایش قدرت و انعطاف پذیری عضلات ران و لگن است. البته بیمار باید در نظر داشته باشد که این تمرینات را فقط پس از فروکش کردن درد قسمت خارجی ران انجام دهد. یک طرف طناب کشی را بر روی دیوار ثابت گره بزنید و طرف دیگر را بر روی مچ پایتان ببندید. بدون آنکه زانویتان خم شود، پایتان را تا جایی که می توانید به عقب بکشید. حالا پشت به دیوار قرار بگیرید و پایتان را تا جایی که می توانید به جلو بکشید. (مطابق شکل)

نکات مهم :

ورزش ها برای بازتوانی هر صدمه یا بیماری در بدن مهم است اما استراحت در مرالژی پارستتیکا موثرتر است. تا زمانی که درد دارید، استراحت کنید. روش های دیگری که در بهبود علائم موثر اند شامل کاهش وزن، پوشیدن لباس های گشاد، مسکن ها و تزریق استروئیدها است.

درمان در موارد مقاوم و مزمن :

در مواردی که درمان های دیگر موثر نیستند و بیمار همچنان از درد ناحیه ران شکایت دارد به طوری که مانع فعالیت های روزمره و اجتماعی فرد شود تزریق کورتیکواستروئید در محل عصب گیر افتاده با کمک سونوگرافی بسیار کمک کننده است.

در این روش که بایدزیر بی حسی پوستی و با کمک سونوگرافی، توسط پزشک متبحر و آموزش دیده انجام شود، ابتدا عصب گیر افتاده با کمک سونوگرافی مشخص شده و تزریق دارو اطراف عصب گیر افتاده، موجب باز شدن گیرافتادگی عصب (به کمک فشار مکانیکی داروی تزریق شده بین عصب و بافت های اطراف تا حدی آزاد می شود)، کاهش التهاب عصب، در نتیجه افزایش خون رسانی به عصب و ترمیم سریع تر آن می شود که موجب کاهش درد بیمار میشود. در مرحله بعد شاید نیاز به رادیوفرکوئنسی باشد.

اگر دچار کمر درد هستید، با مراجعه به یک متخصص درد می‌توانید با بهبود یا کاهش درد خود، روندی طبیعی در زندگی روزمره داشته باشید. کلینیک درد دکتر علی نقره کار در تهران می‌تواند ارائه دهنده جدیدترین روشهای غیرتهاجمی و کم تهاجمی درمان کمر درد به شما مراجعین محترم باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :رحیمی سمیه [ 1403-01-24 ]
سلام وقت بخیر.ممنون از مطالب مفیدتون. من یه سال میشه که هردومان از قسمت زانو وران یخ میکنه و درد سردی رو تجربه میکنم گاهی وقتا احساس میکنم استخوان این قسمت از بدنم خالیه میشه بفرمایید دلیلش چیه ؟

سحر قویدل [ 1402-12-10 ]
سلام .تشکر از،مطالب مفیدتون من بعد از عمل جراحی زیبایی صورت در قسمت خارجی ران راستم احساس درد وحالت کرختی دارم لطفا بفرمایید چرا اینطوری شده .ممنونم

سیداحمدمحمدی [ 1402-11-30 ]
خیلی عالی بود ممنون

مهناز رنجبر [ 1402-11-23 ]
سلام من چند روزه پای چپم روی ران پام درد همراه با سوزش داره چه کا رکنم ممنون

عبدالرضا ف [ 1402-11-16 ]
سلام خیلی ممنونم از مطالب مفیدتون

آرش توکلی راد [ 1402-11-14 ]
درود بیکران برشما جناب آقای دکتر،کمک شایانی کردید،بحث بیماری یک طرف،بار روانی بیماری هم که چه میشود یا اینکه ترس از بیماری مهلک تر که در ذهن خلق میشود،در کل ممنونم، بیماری بنده هم تقریبا همین بود فقط با یک تفاوت که کل روی ران بنده گرم میشود و بسیار میسوزد

محسن [ 1402-11-13 ]
سلام من هم همون سوزش وگزگز ران پا رو دارم ولی تا دست یا چیزی نخوره هیچ حسی ندارم موقع زیاد سرپا م بدتر میشه

علی رضا کاظمی [ 1402-11-08 ]
سلام آقای دکتر خسته نباشی من ران سمت راست خیلی درد میگیره سیخ میزنه دوروز اینجوری شدم ولی دردش عجیب میگیره سیخ میزنه دوباره آروم میشه چکارکنم ممنون

جواد اسلامی [ 1402-11-06 ]
باسلام..جناب دکتر من دوسال قبل دیسک کمر عمل کردم الان ران سمت راستم از رو بی حسی داره یک هفته هست اینطوره ممنونومیشم راهنمایی کنید شغلم رانندگیه

اکبر ح خالقی [ 1402-10-25 ]
با عرض سلام و درود خدمت جناب دکتر وخسته نباشید منم همین مشکل رو دارم.دمت گرم

مصطفی مقدم منش [ 1402-10-09 ]
سلام.بیش از یکساله که سوزش در سطح خارجی ران چپ دارم. سوال: با توجه به اینکه من ۲ دیسک مشکل دار در ناحیه نزدیک انتهای ستون فقرات کمردارم ،آیا مرالژی پارستتیکا ارتباطی به مشکل کمر من دارد؟. سپاسگزارم.لطفا راهنمایی بفرمایید .

فرهاد رضاعلی [ 1402-10-03 ]
سلام دکتر جام مخلصم چند وقتیه ران سمت راست من قسمت بیرونی گز گز میکنه یا مور مور یا خواب میره نمیدونم چجوری توصیف کنم ولی وقتی زیاد راه میرم یا سر پا وایمیستم این اتفاق میفتهلطفا یاری کنید

فرزانه [ 1402-09-28 ]
درود... بسیار مطالب آموزنده و کاربردی بود.. سپاس از اطلاع رسانی تون

مجید گلشنی [ 1402-09-23 ]
سلام خسته نباشید اقای دکتر .حدود من ۶ ماه هست که ران پای راست من بی حس وگز گز میکنه درد هم داره .با تشکر از اقای دکتر راه درمانش رو بهم بگید ممنون از راهنمای شما

رضا صالحی پناه [ 1402-08-25 ]
سلام مدتی هست که ران سمت چپم احساس سوزش وگز گز دارم لطفا برای رفع این معضل راهنمایی بفرمایید

علی اصغرذبیحیان [ 1402-08-16 ]
سلام رون سمت راستم خیلی گزگز میکنه راه هم میرم همینه تو خوابم همینه خیلی میترسم خواهشن کمک کنی از شمال بابل مزاحمتون میشم ممنونم

حامد فلاح [ 1402-08-11 ]
سلام چکار کنم رونه چپم گز گز میکنه چکار کنم خوب بشه

کوروش فولادی فر [ 1402-08-09 ]
باسلام و خدا قوت خدمت آقای دکتر بنده هم همین مشکل مور مور شدن پای چپ رو یکسالی هست که دارم و واقعا دارم عذاب میکشم خیلی هم مراجعه کردم به پزشک ولی هیچ نتیجه ای نگرفتم ممنون از اطلاع رسانی که انجام دادید تا حدودی خیالمون راحت شد ممنون میشم که بزرگواری کنید و راهنمایی بفرمایید که حالا ما باید از این به بعد به کجا مراجعه کنیم و چیکار کنیم بازم تشکر

فریبا ملک پور [ 1402-08-03 ]
سلام من حدود ۲۰ روز است همان مور شدن پای راست در کشاله بیرونی را دارم ۵۷سال دارم پیاده روی ونرمش صبح گاهی دارم فعالیت هم در خانه زیاد دارم فشار خون هم دارم موقع که میخوابم وبی حرکت هستم بدتر است لطفا من رو راهنمایی کنید با تشکر

داریوش سلوکی [ 1402-07-27 ]
باسلام وخسته نباشید جناب دکت بنده مدت یکسال است که ران سمت چپم ازقسمت بیرونی رانم رامیگم بی حس است وهربارفشارش میدم انگارازداخل میسوزه بسیارعذابم میده .کپسول گاباپنتین استفاده کردم نتیجه نداشته.وهرپزشکی مراجعه میکنم نتیجه نگرفتم..دست روی پوستش میکشم انگارمیسوزه ازداخل لطفا راهنمایی کنید ممنونم

رضا بهادری هستم [ 1402-07-22 ]
سلام خسته نباشی دکتر یک ماه هستش، شب ها میخوابم صبح که بیدار میشم ران سمت راست من بی حس نمی تون اصلا بلنند کنم می سوزه زیاد ماال چی هستش

فرشاد خدمتگذار [ 1402-07-15 ]
سلام دکتر حدود دوهفته هست که کمرم سمت چپ براثر زدن ضربات مشت داخل رینگ درد اومد که بعد از زدن آمپول باز شد ولی بعداز دوهفته وقتی راه میرم یا می ایستد لگن وجلو رانم درد شدید دارم ومیشین دردم خوب میشه چه کارکنم

زهراآژبنه [ 1402-07-03 ]
سلام خسته نباشی دکتر میخواستم بدونم ران سمت چپم چندسالی هست همش خواب میره زیاد مور مور میکنه یعنی طوری ک اصلا نمیزاره بخوابم ایا درمانی داره یانه چکار کنم باتشکـــــــــر فراوان

مریم کریمی [ 1402-06-03 ]
سلام عالی بود

احمدی [ 1402-05-10 ]
سلام دوهفته هست که ران پای چپم این علائم بالاروداردوپای راستم هم کم کم این علائم راپیدامیکنه وشش ماه پیش عمل فیبروم شکم داشتم ایامیتونه عوارض امپول بیحسی باشه

صفری زاده [ 1402-05-08 ]
سلام و خسته نباشید میخواستم علت سوزش پوست در قسمت کشاله ران رو بدونم ؟

بهارلو [ 1402-05-08 ]
سلام آقای دکتر آیا سوزش ران پای چپ درمان دارد ؟

محبوب قاسم [ 1402-05-06 ]
عالی بود سپاس

دلیرایزدی [ 1402-04-30 ]
ممنون تابحال هیچ دکتری چنین شفاف درد من راتشریح نکرده بود.بفرماییدفعلا چه دارویی مصرف کنم

اعظم فرهیدزاده [ 1402-04-30 ]
با سلام وعرض ادب خدمت جناب دکترعلی نقره کار از مطالب بسیار عالی وگویا واضح سپاس

سارا [ 1402-03-29 ]
اطلاعات مفیدی بود .سپاسگزارم

مجتبی موسوی [ 1402-03-19 ]
با درود و سپاس از دکتر عزیز و دوست داشتنی که وقت گذاشتن و با ارایه درست مواردی که خیلی ها درگیر آن دردها هستند و آنها را امیدوار می کند که اصولی و درست با این قضیه برخورد کنند .موفق باشید .

آمنه [ 1402-03-14 ]
سلام ممنون از مطالب ارزنده شما میشه چند متخصص مجرب در زمبنه تزریق استرویید در مشهد وتهران معرفی کنید باتشکر

ک ش [ 1402-02-27 ]
درمان مورمور وگزگز دوران پا چی هست ک نیازبه عمل نباشه حجامت جواب نداده

اامانی [ 1402-02-24 ]
ممنون بابت مطالب آموزشی جامع وعلمی خوبتون

بایرامی [ 1402-02-11 ]
خیلی مفید وعالی بود متشکرم

علیرضا صادقی [ 1402-01-28 ]
سلام و عرض ادب خدمت آقای دکتر ،آقای دکتر من ۳۸ سالمه و آرایشگر هستم چند ماهی هست که دچار درد در ناحیه لکن راستم و همچنین بی هسی و کز کز شدن بیرونی ران راست و همچنین ایجاد گرفتگی در ساق پا راست دارم و اینکه تمام مطالب شما شامل حال من هست از شما کمال تشکر را دارم

صبا محمدی [ 1402-01-12 ]
بسیار ممنونم از توضیحات خوبتون.من باردارم و دکترم متوجه علت این موضوع نشدند.فقط نمیدونم بعد بارداری علائم از بین میره؟

محمد مقدم [ 1402-01-03 ]
سلام وقت بخیر سال نو مبارک بالای زانوی سمت راست روی ران باندازه کف دست کرخ شده و موقع ایستادن مورمورمیشود لطفا جهت درمان راهنمایی بفرمایید

جلال اکبری [ 1401-12-25 ]
درود جناب دکتر خسته نباشید من وقتی دراز میکشم و درحال استراحت هستم جلوی ران چپم احساس نیش زدگی میکنم مثل نیش زنبور و بی حس میشه دلیلش چی میتونه باشه ممنون از زحمات شما

آ محبی [ 1401-12-12 ]
باعرض سلام وتشکر ازاقای دکتر خیلی مفید بود وواقعا مشکل ونگرانی من را بر طرف کرد از مطالب بسیار خوبتون تشکر میکنم

سانحی [ 1401-12-11 ]
عالی بود .ممنون

پیرزاده [ 1401-12-11 ]
با سلام و خدا قوت ممنون از مطالب ارزشمندی که ذکر کردین .

مرتضی مهرعلی [ 1401-12-11 ]
خیلی خیلی ممنونم راهنمایی خوبی بود خیلی کمکم کرد متشکرم

محمد حاتمی [ 1401-12-09 ]
ممنون از شما وازراهنمایی بسیار بسیار خوب شما

فرهاد خنيفر [ 1401-12-02 ]
خيلي متشكرم عالي بود

مهدی پایمرد [ 1401-11-10 ]
سلام جدیدن گرم کن گرم می پوشم ران پام گزگزمی افته بایدچکارکنم

مهناز عابدینی [ 1401-11-08 ]
سلام و عرض ادب منم همین مشکل دارم ولی متاسفانه هیچ دکتری تشخیص درست ندادن .وسوالم اینه من میتونم لیپوماتیک برای ران هم انجام دهم ؟

الهام جهان ابادی [ 1401-10-16 ]
عرض سلام وخسته نباشید خدمت شما دوست عزیز ومحترم وبنده به همین بیماری با همین مشخصاتی که نام بردید هستم لطفا راهنمایی بفرمایید به چه دکتر با چه تخصصی مراجعه کنیم باتشکر از مطالب مفیدتون .

الهام جهان ابادی [ 1401-10-16 ]
عرض سلام وخسته نباشید خدمت شما دوست عزیز ومحترم وبنده به همین بیماری با همین مشخصاتی که نام بردید هستم لطفا راهنمایی بفرمایید به چه دکتر با چه تخصصی مراجعه کنیم باتشکر از مطالب مفیدتون .

بابک [ 1401-10-13 ]
سلام خدمت دکتر عزیز وبزرگوار وهمچنین تشکر ویژه بابت طراحی و توضیحات کامل در مورد این بیماری بنده مدتی بود درگیر این مشکل بودم ولی با کمک نرمشهای که آموزش داده بودین خدارو شکر مشکلم حل شد واقعا ممنونم بابت به اشتراک گذاشتن تجربیات ارزشمند ومفید شما

حمزه فرهادی [ 1401-09-30 ]
با سلام وخسته نباشی خدمت دکتر تمام چیزهای که گفتید به مریضی من ربط داره دستوراتتون را انجام میدم انشاالا که مفید باشه ممنون از راهنمایتون

طاها [ 1401-09-23 ]
با عرض سلام و خسته نباشید ممنون از راهنمایی هایی مفیدتون خیلی خیلی دقیق و خوب بودن من با مطالعه به راحتی بیماری م تخشیص دادم واقعا برای اولین بار آدم هزارتا فکر میکنه که این چه نوع بیماری میتونه باشه خداراشکر و ممنون از سایت خوبتون

مهدی [ 1401-09-23 ]
باسلام وخداقوت به شما دکترنازنین ممنون واقعا مفیدوارزنده بود برای من مرسی

نجف سلطانی [ 1401-09-16 ]
از مطالب خوب بسیار سپاسگزارم در استان گلستان شهرستان گنبد به کدام پزشک مراجع کنم. حداقل چه تخصصی مراجع کنم. باتشکر

علیرضا بزرگی [ 1401-09-12 ]
با سلام مطالب بسیار خوب و کمک حال بنده بوده متشکرم موفق باشید

علیرضا [ 1401-09-10 ]
اطلاعات بسیار خوبی بود متشکرم

محمود مرادی واحد [ 1401-09-03 ]
با سلام بنده ضمن اینکه چند سالی هست که دیسک کمر خفیف دارم ولی جدیدا بالای ران پا سمت چپ بی حسی گزگز احساس می کنم ممنون از راهنمایی شما

فریبا فردوسی [ 1401-08-16 ]
سلام خسته نباشید من خانوم ۳۲ ساله هستم مشگل دیسک کمر خفیف دارم و متاسفانه رون پام خیلی گز گز وبی حس میشود و پوکی استخوان شدید دارم الان چند روزه ک کمرم خشک میشه خیلیم نگران هستم میخواستم دلیلشو بپرسم ممنونم میشم ک راهنمایی کنید

زهرا [ 1401-06-20 ]
بسیار ممنون اطلاعات مفیدی بود.

حمیدرضا آریابد [ 1401-06-18 ]
سلام مطالب بسیار عالی بود بنده ۶۶ سال سن دارم چند سال است که کرم درد دارم کمرم سنگین است موقع دولا شدن صاف شدنم به سختی است چیزی نشان نداده ضمن اینکه الان چند ماهی است ران پای چپم احساس ویبره داره که بعضی وقتها فکر میکنم تلفون همراهم هست که اینطور نیست وزنم هم مناسب است واضافه وزن ندارم اگر امکان دارد رهنمایی بفرمائید ممنون میشم باسپاس

زارعی زینب [ 1401-06-15 ]
واقعا عالی بود و انگار همراه بامعاینه توضیح دادید

مرتضی چراغی پویانی [ 1401-06-02 ]
باسلام همسرم این چند روز کشاله هر دو ران وهر دو بازو ش سوزن سوزن ودرد دارد شدید لطف میکنم اگر راهنمای بکنید

کبری حسین پور [ 1401-05-25 ]
سلام،اول پای راستم بیهس میشود،بعدپای چپم داغ میکند،میخواستم بدانم دلیلش چیست،وکدام دکترمراجعه کنم،باتشکر

مهناز تزريان [ 1401-05-15 ]
با سلام خدمت دكتر عزيز تشكر از اطلاعات خيلي عالي شما خدا بهتون سلامتي فراوان بده

آرمان [ 1401-05-11 ]
سلام ببخشید من دقیقا این علایم را دارم و همچنین موقع نشستن دقیقا همون سمت باسن و ران دچار خواب رفتگس هم میشود، در ایستادن جلو ران طبق همین مقاله مورمور میشه، در نشستن همون پا میگیره و مور مور و خواب رفتگی داره.

خانم محمدي [ 1401-04-26 ]
با سلام و خسته نباشيد خدمت شما ،و ممنون از راهنمايي خوب و مفيدتون،خواستم بپرسم أيا اين بيماري زمينه و مقدمه اي براي بيماري ام اس هست ،ممنون ميشم جواب بدين ،با سپاس

خانم محمدي [ 1401-04-26 ]
با سلام و خسته نباشيد خدمت شما ،و ممنون از راهنمايي خوب و مفيدتون،خواستم بپرسم أيا اين بيماري زمينه و مقدمه اي براي بيماري ام اس هست ،ممنون ميشم جواب بدين ،با سپاس

محمدي [ 1401-04-21 ]
با سلام و خسته نباشيد ،از راهنمايي دقيق و علمي شما نهايت سپاس و قدر داني را دارم ،لطف عالي مستدام ،

علیرضا نظری [ 1401-04-19 ]
سلام حدود سه ماه پیش عمل جراحی گوش راست انجام دادم چون نمی توانستم روی آن بخوابم مدت زیادی روی گوش چپ می خوابیدم . تا اینکه یک شب بعد از گذشت دو ماه از عمل جراحی حین خواب درد عجیبی شبیه گرفتگی عضلانی در ماهیچه ران چپ من را از خواب بیدار کرد. الان مدت یک ماه است پای چپم در ناحیه روی ران به سمت بیرون حالت درد سوزشی به همراه گز گز شدن به وجود آمده. تصویرکمر هم با تست عضله پای چپ انجام دادم و به دکتر متخصص نشان دادم که فقط مسکن درد تجویز نموده ولی افاقه نمی کند. تمرینات بالا تا چه حد موثر است؟

زهره صبوری [ 1401-04-16 ]
سلام. من ران راستم ورم کرده از پهلو. و شدیدادردمیکنه

الماسی [ 1401-04-05 ]
باعرض سلام و خسته نباشید ممنون از توضیحات مفیدی که درباره سندرم برنارد راس دادین. من بعداز بدنیا آمدن فرزندم دچار این بیماری شدم، و دکترهای که رفتم تشخیص ندادند، لطفا راهنمایی کنید که به چه متخصصی باید مراجعه کنم؟

آرش باستان [ 1400-12-21 ]
بهترین درمان مرالژیا فیزیوتراپی و طب سوزنی توسط فیزیوتراپیست ها ست

پروین صدیقی [ 1400-12-19 ]
ممنون اقای دکتر از اطلاعات پزشکی شما بنده حدود یک سال است که ایندرد را در ناحیه ران دارم

مهتاب [ 1400-11-22 ]
تشکر از مطالب ارزنده تان

مجید مرندی [ 1400-11-17 ]
باآرزوی سلامتی و موفقیت آقای دکتر من دقیقا همین مشکل رامدتیدهست که دارم سنم پنجاه وقدم 183ووزنم یکصدوسه کیلو هستم مدتی هست که پیاده روی میکنم دقیقا همون جای پا ی سمت راستم که فرمودید گزگزومورموور وبیحس میشه یه چند لحظه که میشینم درست میشه نگرانم کرده بود ولی با فرمایشات شما مقداری خیالم راحت شد یک دنیا ازشما متشکرم اراهنمایی های مفیدتان سایه شما ازسر ایران عزیزمان کم نشه

کریم خلیلی [ 1400-11-14 ]
با سلام وعرض ادب وباتشکر از مقاله بسیار ارزشمند ومشکل گشا وحاصل عمری تلاش وتجربه ،خدا قوت تندرست وعمرباعزت برای دکتر عزیز متشکرم

مرتضی معصومی [ 1400-10-22 ]
سلام بسیارسپاسگزارم از اطلاعات اولیه که دراختیارعموم جامعه قرارداده اید برای من مفید و راهنمایی یک مشاوره حضوری را داشت متشکرم و برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت دارم . سپاس

امیرحسین [ 1400-09-05 ]
عرض سلام و تشکر از سایت بسیار خوبتون برای سندرم برنارد راس باید به چه پزشکی با چه تخصصی مراجعه کنم

رافع مهدوی [ 1400-07-21 ]
باعرض سلام وخسته نباشیدخدمت دکترعلی نقره کار ازجناب عالی بابت راهنمای وفرمول های درمان این بیماری که بنده به آن گرفتارم کمال تشکر وقدردانی دارم بنده به دکتر مراجعه کردم وامکان بیماری سیاتیک دادن درصورتی که بنده شغلم جابه جای وسیله سنگین نیست شاید برای مدت طولانی سرپا بیستم ولی دلایل شما کاملآ شباهت بیشتری به بیماری بنده دارد مانند اضافه وزن ووو بهرحال از شما متشکرم وبهترینها را برای شما وخانواده محترمتان ارزومندم

فرهاد [ 1400-05-25 ]
عالی بود ممنون واقعا

امير فضيلت [ 1400-04-15 ]
با سلام تشكر و سپاس فراوان از مطالب بسيار خوب و آموزنده و كاربردي شما كه نشان دهنده تخصص والا و شايستگي و تجارب ارزنده آقاي دكتر مي باشد.

میترا [ 1399-11-04 ]
بسیار مفید و عالی بود.متشکرم

علیرضا امینی [ 1399-10-14 ]
سلام بابت اطلاعات مفیدتون خیلی خیلی ممنون وسپاس گزارم واقعا مفید موثر و کمک کننده بود وظیفه خودم دونستم که بابت سایت ومطالب مفیدتون ازتون تشکر کنم سرافراز و تندرست باشید ایام بکام

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سندرم باند ایلیوتیبیال یا باند IT چیست؟سندرم باند ایلیوتیبیال یا باند IT چیست؟

سندرم باند ایلیوتیبیال (IT band syndrome) یکی از بیماری های شایع مربوط به زانو است. به خصوص کسانی که به ورزش هایی مثل دو یا دوچرخه سواری علاقه دارند . ... ادامه مطلب

تزریق سندرم تونل کارپال(تنگی کانال مچ دست) با هدایت سونوگرافیتزریق سندرم تونل کارپال(تنگی کانال مچ دست) با هدایت سونوگرافی

کورتیکوستروئید در بیماران مبتلا به سندرم تونل کارپال با شدت متوسط موجب بهبود علائم بالینی می‌شود این بهبودی با کاهش ضخامت عصب مدین، فلکسور رتیناکولوم و سطح مقطع عصب همراه است ... ادامه مطلب

نورالژی تری ژمینال چیست و علت ابتلا به آن؟نورالژی تری ژمینال چیست و علت ابتلا به آن؟

عصب تری ژمینال یکی از اعصاب دوازده گانه داخل مغز است که می توان آن را بزرگترین عصب مغزی نامید. ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465