تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
جراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز گردن و کمردرمان نوین آرتروز زانو

نکات جراحی باز کمر

هر فرد در طول زندگی حداقل یکبار کمر درد حاد را تجربه کرده است. اکثر این افراد بدون نیاز به جراحی بهتر می‌شوند، اما هنوز هم درمورد بعضی از کمردردها باید با جراح ستون فقرات مشاوره کرد، شاید که نیاز به جراحی کمر وجود داشته باشد. اگر شما کمر درد دارید، ابتدا باید به پزشک خانواده خود برای معاینه مراجعه کنید. شاید دکتر داروهای مسکن، شل کننده عضلات، ورزشها و درمانهای فیزیکی را برای شما پیشنهاد دهد. عموما شما می توانید با تجویز پزشک مربوطه به یک فیزیوتراپ در جهت کاهش درد کمر مراجعه کنید. ورزش و اموزشهای مراقبت کمر مثل چگونگی حالت بدن، ارگونومی و کشش معمولا اولین مسائل مهم در جهت درمان هستند. اکثر بیماران از طریق دارو بدون جراحی های ستون فقرات بهتر میشوند. اگر چنین درمانهایی موفق نبود تا درد شما را تسکین دهد، شما باید به متخصص درد مراجعه کنید.

آنچه در این مطلب میخوانید

یک متخصص درد می‌تواند بر سیر درمانی شما نظارت داشته باشد. متخصص درد در صورت نیاز برای شما اقداما پارا کلینیک از جمله عکس، ام آر آی، نوار عصب و عضله برایتان درخواست کرده و شما را مورد معاینه دقیق قرار میدهد.

در صورتیکه متخصص درد تشخیص دهد که شما با اقدامات کمتر تهاجمی و اعمال جراحی بسته مانند جراحی بسته دیسک با لیزر و غیره بهبود نمیابید، شما را به جراح ستون فقرات جهت اعمال جراحی باز ستون فقرات معرفی میکند.جراح ستون فقرات باید جنبه های مثبت و منفی این جراحی باز را به شما بگوید تا جهت انجام یا عدم انجام آن تصمیم بگیرید. تصمیم درمورد جراحی باز با خود شماست.اصولا دردهایی که با درمانهای غیرجراحی و یا جراحی های بسته بهبود نمی یابد، باید به جراحی باز کمر فکر کرد.

برای مطالعه بیشتر بخوانید : علت، علائم و درمان جابجایی مهره کمر

چگونه به شما بگویند که نیاز به جراحی باز دارید ؟

وقتی کمر درد شروع میشود بیشتر جراحان ستون فقرات بر این باورند که جراحی باز می تواند اخرین فاکتور باشد. چه مایل باشید چه نه، عمل جراحی باز بستگی به نشانه ها و پیشرفت علایم کمر درد شما دارد. پیشرفت های موجود در تکنیک های جراحی و غیر جراحی باعث شده که متخصصان ستون فقرات، کمر درد را کاهش و یا حتی از بین ببرند.

جراحی های باز به عنوان آخرین گام درمانی در بیماریهای ستون فقرات مثل: اسکولیوز (وقتی که ستون فقرات به طرفین انحراف پیدا میکند)، کیفوز (وقتی که ستون فقرات به جلو خم میشود)، اسپوندیلو لیستزیس (وقتی که مهره های ستون فقرات بر روی هم سر میخورند) و فشاربه عصب ناشی از پارگی دیسک موثر است. مواردی وجود دارد که با وجود درمانهای محافظه کارانه و جراحی های بسته، درد حتی به مرور بیشتر هم شده و در نتیجه افراد را مجبور به انتخاب جراحی باز میکند. خبر خوب این است که اغلب بیماران پس از شرایط سخت جراحی باز، عملکرد بسیار خوبی را نشان میدهند و پس از جراحی شاهد روند رو به بهبود انها خواهیم بود.

صفحه اینستاگرام دکتر نقره کار

جراح ستون فقرات خود را انتخاب کنید

اگر شما خواهان بهترین تسکین درد و به حداقل رساندن عوارض بالقوه جراحی های باز هستید، انتخاب جراح چیره دست بسیار مهم است، به هر صورت یک بیمار نیاز به تشخیص درست دارد. اگر نشانه و دلیل درد درست تشخیص داده نشود، این جراحی بی نتیجه است. پیدا کردن جراح درست، کمک به تشخیص درست و جراحی درست می کند. اما چگونه می توانید بهترین جراح را انتخاب کنید.
۱. در مورد درک و سابقه کاری پزشک جویا شوید. اصلا از پرسش درباره تجربه جراح و اینکه برای عمل جراحی خاص حاضر به همکاری است خجالت نکشید. جراحی نیاز به تمرین دارد تا بتواند به بهترین شکل اجرا شود. مطمئن شوید که می توانید سوالات خاص خود را درباره مشکلات ستون فقرات و توصیه های وی برای تشخیص بپرسید. اگر پزشک به سوالاتتان پاسخ نداده و برایتان وقت نمی گذارد، گزینه مناسبی نیست.

۲. بپرسید که ایا جراح معتقد به کار تیمی جهت بهبود دردتان میباشد یا نه؟ بطور مثال اگر بعد از عمل همچنان درد دارید فقط به جمله ” ام آر آی شما خوب است، من مشکلی نمیبینم و عملم را خوب انجام دادم” اکتفا نکند و به دنبال درمان دردهای باقیمانده از عمل باشد. حتی با کمک گرفتن از سایر پزشکان در رشته های مرتبط از جمله متخصصین درد، فیزیوتراپو غیره.

اگر دچار کمر درد هستید، با مراجعه به یک متخصص درد می‌توانید با بهبود یا کاهش درد خود، روندی طبیعی در زندگی روزمره داشته باشید. کلینیک درد دکتر علی نقره کار در تهران می‌تواند ارائه دهنده جدیدترین روشهای غیرتهاجمی و کم تهاجمی درمان کمر درد به شما مراجعین محترم باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :احمد درخشان [ 1402-06-30 ]
باسلام دکتر من دیسک ۴ و ۵ کمرم سیاه شده و تنگی کانال دارم ولی راحت رو پاشنه وپنجه پا راه می روم و هیچ دردی ندارم تنها درد من لگن و پایین زانوم درد دارم وقتی خیلی راه می روم حالا میخوام عمل لیزر انجام بدم میشه یا نه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عمل بسته دیسک با لیزرعمل بسته دیسک با لیزر

درمان قطعی دیسک کمر با لیزر، بدون عوارض عمل باز و دوران نقاهت طولانی،روشی موثر در رفع درد ناشی از این بیماری محسوب می‌ شود . ... ادامه مطلب

پارگی مینیسک زانو چیست؟پارگی مینیسک زانو چیست؟

پارگی مینیسک زانو یکی از اصلی ترین علل درد زانو به ویژه در افراد در معرض آسیب مانند ورزشکاران است که می‌تواند منجر به جراحی زانو نیز بشود . ... ادامه مطلب

تزریق سندرم تونل کارپال(تنگی کانال مچ دست) با هدایت سونوگرافیتزریق سندرم تونل کارپال(تنگی کانال مچ دست) با هدایت سونوگرافی

کورتیکوستروئید در بیماران مبتلا به سندرم تونل کارپال با شدت متوسط موجب بهبود علائم بالینی می‌شود این بهبودی با کاهش ضخامت عصب مدین، فلکسور رتیناکولوم و سطح مقطع عصب همراه است ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465