تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
دکتر علی نقره کاردرمان نوین آرتروز زانوجراحی بسته دیسک کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ورزشهای رفع درد زانو / ورزشهای روی صندلی برای درمان آرتروز زانو

ورزشهای روی صندلی برای درمان آرتروز زانو

آرتروز استخوانی یا استئوآرتریت (Osteoarthritis) یک بیماری مفصلی است که باعث تورم دردناک در ناحیه زانو، ران و دستها میشود. تحقیقات نشان داده اند که یکی از موثرترین روشهای کاهش درد آرتروز و بهبود توانایی و کیفیت زندگی افراد مبتلا به آرتروز استخوانی، ورزش است. در اینجا هفت حرکت ورزشی در حالت نشسته بر روی صندلی را یاد میگیرید.

صفحه اینستاگرام دکتر نقره کار

در مقابل وسوسه قوز کردن شانه ها مقاومت کنید و شانه های تان را نرم، شل و صاف و با فاصله از گوشها نگه دارید.

صاف بر روی صندلی بنشینید به صورتی که ستون فقرات صاف باشد. پاشنه های تان درست در زیر زانو قرار داشته باشد به طوری که زانوها با رانها در یک راستا قرار بگیرند . قفسه سینه صاف باشد و سرتان را صاف نگه دارید. شانه های خود را با حرکات دایره وار بچرخانید و سپس آنها را به سر جای اول بازگردانده و شل کنید. این موقعیت را چند لحظه حفظ کنید.

درمان آرتروز زانو با ورزشهای روی صندلی

پاشنه خود را به زمین فشار دهید تا عضله های چهار سر ران فعال شود. ران خود را صاف نگه دارید.

برای مطالعه بیشتر بخوانید : 5 مرحله از پیشرفت استئوآرتریت زانو

برای انجام این حرکت باید ابتدا زانوی راست خود را باز کرده و پای راست خود را بالا نگه دارید به صورتی که موازی با زمین قرار بگیرد (اگر نمیتوانید پای خود را موازی با سطح زمین نگه دارید، تا هر مقداری که میتوانید آن را بلند کنید). پای راست خود را پایین آورده و پاشنه را به زمین فشار دهید تا عضله چهار سر ران منقبض شود. یک یا دو نفس در همین حالت بمانید و سپس این حرکت را برای هر پا سه مرتبه انجام دهید.

درمان آروتروز با ورزش بالا آوردن پا

حرکت روان کننده کمر حرکات دایره ای بزرگ میانه بدن میتواند به کاهش سفتی و تنش پایین کمر کمک کند.

کف دست خود را بر بالای ران گذاشته و بالاتنه خود را به صورت حرکت دایره ای بچرخانید و به آهستگی به جلو و سپس سمت راست، عقب و چپ خم شوید و به جای اول خود باز گردید. این حرکت را سه مرتبه انجام دهید و سپس در جهت مخالف تکرار کنید.

دروان آرتروز با حرکت روان کننده کمر

حرکت سرباز نشسته این حرکت گردش خون را بهبود بخشیده و شانه ها، بازوها، شکم و پاها را تقویت میکند.

پای راست خود را با زاویه کمی، عقبتر نگه دارید. زانوی سمت چپ را شل کرده و به سمت صندلی بچرخانید و دستان خود را بر روی رانهایتان بگذارید. با ملایمت بالاتنه خود را به سمت راست بچرخانید و همزمان دستان خود را از شانه بالا آورده و ­­صاف نگه دارید. کف دستها باید در مقابل یکدیگر قرار بگیرد. شانه های خود را به سمت پایین کشید تا ریلکس شوند. برای این که اسکلت بدن در راستای مناسب قرار داشته باشد، جلو و کمی بالا را نگاه کنید. اگر درد شانه دارید، این ورزش را در حالی انجام دهید که بازوهایتان در کنار بدن قرار دارند.

درمان آرتروز با حرکت روان کننده کمر

حرکت هلال ماه این روش برای تقویت میانه بدن مناسب بوده و با ملایمت ستون فقرات را میکشد

برای انجام این حرکت دست چپ را به کمر گرفته و دست راست خود را بالا بیاورید اما شانه های خود را بالا نکشید. کمی به سمت چپ خم شوید تا زمانی که احساس کنید سمت راست تان کشیده شده است. سپس با سمت دیگر همین حرکت را تکرار کنید. این حرکت را برای هر طرف دو مرتبه انجام دهید.

درمان آرتروز با حرکت هلالی

حرکت چرخش کمر این حرکت برای گوارش نیز مفید است.

دست راست خود را بر دسته راست صندلی یا پشتی صندلی بگذارید. به آهستگی بالاتنه خود را به سمت راست بچرخانید و بگذارید رانهایتان در همین جهت کمی حرکت کنند. بگذارید سر تان به صورت طبیعی از چرخش ستون فقرات پیروی کند. برای چرخش بیشتر، دست چپ خود را بر روی ران یا زانوی پای راست خود بگذارید. چند لحظه در همین حالت بمانید. با ملایمت به حالت قبل بازگشته و به سمت دیگر بچرخید. برای چرخش بیشتر پای مخالف را روی پای دیگر انداخته و دست خود را بر روی آن بگذارید.

درمان آرتروز با حرکت چرخش کمر

چرخش کمر با تغییر زانو برای کشش بیشتر زانو یا قوزک پای مخالف را روی پای دیگر قرار دهید.

برای این که چرخش کمر کمی بیشتر شود، پیش از چرخش زانو یا قوزک، پای مخالف را بر روی پای دیگر قرار دهید. برای مثال هنگامی که میخواهید به سمت راست بچرخید، پای چپ را بر روی پای راست قرار دهید تا از پایین ستون فقرات در مقابل فشار بیش از حد محافظت کنید. در مراحل پیشرفته تر برای چرخش بیشتر تمامی ستون فقرات، هنگام چرخش به سمت راست پای راست خود را برروی پای چپ قرار دهید.

حرکت نیمه وارون به سمت جلو خم شوید تا تنش از ناحیه گردن برداشته شده و به سرد کردن بدن پس از ورزش کمک شود.

به آهستگی به سمت جلو خم شوید در حالی که کمرتان صاف است دستان خود را به سمت زمین بکشید. بازوهایتان بر روی پاها در حالت استراحت قرار داشته باشند. هنگامی که به سمت جلو خم شدید تا جایی که میتوانید بگذارید سر معلق بوده و دستها شل باشند. چند لحظه در همین حالت بمانید و سپس به حالت قبل باز گردید. برای بازگشت به حالت استراحت شکم خود را به داخل بکشید. سر باید آخرین بخش بدن باشد که برمیگردد.

درمان آرتروز با حرکت نیم وارون

اگر مبتلا به دیسک کمر و گردن و دردهای شدید ناشی از آن هستید، می‌توانید با مراجعه به کلینیک درمان درد دکتر علی نقره کار داراری بورد تخصصي آنستزيولوژي، از بهترین روش درمان دیسک کمر و گردن بهره مند شوید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :قبادی [ 1402-07-05 ]
ممنونم از سایت خوبتون اطلاعاتتون عالی بود

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علائم و روش های درمان آرتروز شانهعلائم و روش های درمان آرتروز شانه

آرتروز شانه می تواند با گذشت زمان بدتر شود و در نهایت باعث از دست دادن دامنه حرکتی شانه شود تا جایی که حتی بلند کردن بازو برای شخص دشوار می شود. ... ادامه مطلب

درد و التهاب عضله تنسور فاسیا لاتادرد و التهاب عضله تنسور فاسیا لاتا

ماهیچه کشنده نیام پهن یا عضله تنسور فاسیا لاتا یکی از ماهیچه‌های ناحیه قدامی ران است. کارکرد آن خم کردن ران و چرخاندن ران به سمت داخل است ... ادامه مطلب

آیا دیابت منجر به آسیب تاندون ها می شود؟آیا دیابت منجر به آسیب تاندون ها می شود؟

آسیب تاندون دردناک است و می تواند مانع حرکت مفصل شود. حتی اگر برای رفع آسیب، جراحی صورت بگیرد، تاندون ممکن است دوباره پاره شود . ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465