تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
درمان نوین آرتروز گردن و کمرجراحی بسته دیسک کمردکتر علی نقره کار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به مچ پا / التهاب فاشیای کف پا چیست؟

التهاب فاشیای کف پا چیست؟

فاشئیت پلانتار یک وضعیت دژنراتیو نوار بافت ضخیم (که فاسیا نیز نامیده می شود) در کف پای شما است که از پاشنه پا تا انگشتان پا امتداد دارد. پزشکان زمانی فکر می کردند که رشد استخوانی به نام خار پاشنه باعث ایجاد درد می شود. اکنون آنها بر این باورند که خار پاشنه در اثر (نه علت) فاسیای کف پا است.

آنچه در این مطلب میخوانید

درمان التهاب کف پا (فاشئیت پلانتار) از طریق سلول درمانی یا تزریق پی آر پی جزو روشهای نوینی است که در کلینیک درد دکتر علی نقره کار قابل انجام می باشد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، با کلینیک دکتر نقره کار، از طریق تماس با شماره تلفن 88670088 - 021 اقدام فرمایید.

علائم فاشیای کف پا

فاشیای پلانتار باعث درد در پاشنه پا می شود. معمولاً وقتی اولین قدم‌هایتان را صبح یا بعد از نشستن طولانی مدت برمی‌دارید؛ بدتر می‌شود. با فعالیت احساس بهتری پیدا می کند. اما پس از اینکه مدت طولانی روی پاهای خود می‌ایستید؛ دوباره بدتر می شود.

علل فاشئیت کف پا

فاسیای شما از عضلات و قوس پای شما حمایت می کند. وقتیفاسیا بیش از حد کشیده شود، دچار پارگی های ریز روی سطح خود خواهد شد؛ که این آسیبها می تواند باعث درد و التهاب شود.

عوامل خطر فاشیای کف پا

تشخیص ورم کف پا

پزشک در مورد علائم شما می پرسد و پاهای شما را بررسی می کند تا ببیند کجا درد دارید. آنها گاهی اوقات از شما می خواهند که آزمایشات تصویربرداری انجام دهید تا مطمئن شوند چیز دیگری باعث مشکل شما نمی شود.

این تست ها عبارتند از:

فاشیای پلانتار

درمان فاشیای کف پا

درمانها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

پس از شروع درمان، معمولاً در عرض 10 ماه بهبودی را مشاهده خواهید کرد. اگر بهتر نشدید، پزشک متخصص درد ممکن است درمان هایی مانند تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) را برای کاهش التهاب امتحان کند. در موارد نادر ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید.

درمانهای کم تهاجمی انواع دردهای گردن و شانه از جمله اقداماتی است که در کلینیک درد دکتر علی نقره کار قابل انجام می‌ باشد. در این مرکز از روشهایی مانند بلوک عصبی ، بکارگیری امواج رادیوفرکوئنسی ، و در موارد حادتر جراحی های لیزری ستون فقرات گردنی ، برای درمان دردهای گردن و شانه استفاده می‌شود. شما می‌ توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :محمد [ 1402-10-09 ]
مطالب مفید بود

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان درد و سوزش کنار ران با بلوک عصبی لترال فمورالدرمان درد و سوزش کنار ران با بلوک عصبی لترال فمورال

بلوک عصبی فمورال روش غیر جراحی موثری در کنترل درد زانو، به ویژه پس از جراحی تعویض مفصل زانو می‌ باشد . ... ادامه مطلب

درمان درد دنبالچه در کلینیک درددرمان درد دنبالچه در کلینیک درد

درد استخوان دنبالچه ‌می‌‌ تواند حالت خفیف یا شدید داشته‌ باشد. این درد ‌می‌‌ تواند هفته‌ ها، ماه‌ ها و حتی در برخی مواقع نزدیک یک سال طول بکشد . ... ادامه مطلب

پارگی مینیسک زانو چیست؟پارگی مینیسک زانو چیست؟

پارگی مینیسک زانو یکی از اصلی ترین علل درد زانو به ویژه در افراد در معرض آسیب مانند ورزشکاران است که می‌تواند منجر به جراحی زانو نیز بشود . ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465