تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
جراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز گردن و کمرجراحی بسته دیسک کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / متخصص درد خوب / درباره سندرم تیتز چه می دانید؟

درباره سندرم تیتز چه می دانید؟

کوستوکندریت به شرایطی گفته می شود که در آن غضروف متصل کننده استخوان دنده به استخوان جناغ دچار التهاب می شود . در واقع هر یک از استخوان های دنده توسط یک غضروف به استخوان جناغ متصل می شوند . در صورتیکه این غضروف دچار التهاب شود ، کوستوکندریت به وجود می آید . سندرم تیتز نوع خاصی از کوستوکندریت می باشد که علائمی مشابهی دارند . در سندرم تیتز درد کوستوکندریت با ورم غضروف دنده نیز همراه است . التهاب و تورم غضروف ، باعث درد قفسه سینه می شود که با لمس این درد تشدید می شود .

آنچه در این مطلب میخوانید

ورم سندرم تیتز دست کم به یکی از چهار دنده فوقانی آسیب می ‎زند ، که اغلب شامل دنده دوم یا سوم است . درد ناشی از این بیماری می تواند به مرور زمان کمتر شده و یا از بین برود ، در حالیکه ورم ناشی از آن در برخی از افراد ادامه پیدا می کند .
سندرم تیتز بیماری نادری است و گذشته از درد و ناراحتی ، نمی ‎تواند اثرات مضر درازمدت دیگری ایجاد کند . همچنین این بیماری در نوجوانان بیشتر از بزرگسالان دیده می شود . در این مقاله به بررسی بیشتر سندرم تیتز می پردازیم .

لازم به ذکر است متخصص درد ، سعی بر آن دارد که دردهای شما را با روشهایی که با حداقل تهاجم انجام می‌شوند و غیر جراحی هستند؛ درمان کند. تزریق استروئید نیز یکی از این روشها است که برای درمان درد قفسه سینه ناشی از سندرم تیتز، توسط دکتر علی نقره کار انجام می‌گردد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با کلینیک دکتر نقره کار از طریق تماس با شماره تلفن 88670088 - 021 اقدام فرمایید.

علل سندرم تیتز

درباره سندرم تیتز

علائم سندرم تیتز

شایع ترین علامت سندرم تیتز درد است ، این درد عمدتا در قفسه سینه است ، اما می تواند به شانه و بازو نیز منتشر شود . درد سندرم تیتز معمولا یک طرفه است . این درد به صورت درد ، گیر کردن ، عصبی ، تیز ، مبهم و حتی به عنوان ( درد گاز ) توصیف شده است . گزارش شده است که علائم سندرم تیتز با عطسه ، سرفه ، استنشاق عمیق و فعالیت فیزیکی کلی تشدید می شود . حساسیت و تورم مفصل آسیب دیده از علائم مهم سندرم تیتز است و این بیماری را از کوستوکندریت متمایز می کند . همچنین ناراحتی می تواند به دلیل محدودیت حرکت شانه و سینه تشدید شود .
سندرم تیتز با درد موضعی خفیف تا شدید و حساسیت در یک یا چند دنده از چهار دنده فوقانی مشخص می شود . دنده های دوم و سوم بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند . شروع درد ممکن است تدریجی یا ناگهانی باشد و ممکن است شدت آن متفاوت باشد .

تشخیص سندرم تیتز

تشخیص سندرم تیتز می تواند چالش برانگیز باشد ، چرا که علائم آن بسیار مشابه اختلالات دیگری از جمله کوستوکندریت و آنژین صدری است . در واقع ، در تشخیص افتراقی سندرم تیتز ، لازم است نه تنها بیماری های روماتیسمی ، تروما ، بلکه آسیب شناسی سیستم قلبی عروقی ، به ویژه بیماری عروق کرونر قلب ، و همچنین بیماری های سایر اندام های داخلی نیز حذف شود . با در نظر گرفتن این نکته ، پس از مراجعه بیمار ، اولین قدم انجام آزمایش های لازم جهت رد هر گونه شرایط جدی و تهدید کننده زندگی بیمار است .تست هایی که ممکن است به این منظور انجام شوند شامل موارد زیر می باشد :

درد قفسه سینه ناشی از سندرم تیتز چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که گفته شد ، درد مشخص ترین علامت سندرم تیتز است که در ناحیه قفسه سینه احساس می شود و می تواند انتشار پیدا کند . نکته مهمی که درباره درد قفسه سینه ناشی از سندرم تیتز وجود دارد ، افتراق آن از درد ناشی از حمله قلبی است . این وضعیت ممکن است برای فرد نگران کننده باشد بنابراین شناخت تفاوت آنها مهم است . درد ناشی از سندرم تیتز تنها در قسمت کوچکی از قفسه سینه احساس می شود در صورتیکه درد ناشی از حمله قلبی به صورت فشار و سنگینی بر روی کل قفسه سینه احساس می شود . علاوه بر این ، حمله قلبی علائم دیگری همچون تنگی نفس ، تعریق و حالت تهوع را نیز به دنبال دارد .

اینستاگرام دکتر علی نقره کار

درمان سندرم تیتز در کلینیک درد

در بسیاری از موارد ، علائم سندرم تیتز به صورت خود به خود و بدون نیاز به مداخلات درمانی از بین می روند . برخی روش هایی که به کاهش درد و تورم کمک می کنند شامل موارد زیر می باشد :

در صورتی که به تشخیص پزشک برای رفع تنگی کانال نخاعی ، مجبور به انجام عمل جراحی هستید، بهتر است در صورت امکان اقدام به جراحی باز ننموده و کلینیک جراحی دیسک کمری را بیابید که از روشهای کمتر تهاجمی برای این کار استفاده می کنند. کمتر تهاجمی بودن جراحی دیسک کمر با لیزر برای رفع فشار از روی دیسک باعث می شود؛ دوره بازیابی و ریکاوری پس از عمل جراحی به میزان قابل ملاحظه ای کمتر شود و همچنین خطرات و عوارض پس از انجام عمل جراحی هم کاهش پیدا کند.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :حامد خداکرمی [ 1403-01-17 ]
سلام آقای دکتر نزدیک یک سال و نیم هست که درد در قفسه سینه دارم با شدت و ضعف بصورت مزمن درآمده تازگیا هم متوجه تورم سر جناغ سینم شدم که سفت شده سیتی هم گرفتم هیچی مشخص نبود

تینا حسینی [ 1402-07-21 ]
سلام اقای دکتر من محل اتصال دندهام به جناق سینه متورم شده و حدود ده ساله این تورم با من اگر ک بهش فشار بیاد و بد بخوابم بشدت درد میگیره و به بازوم هم میخوره قبلا سی تی اسکن و مامو گرافی و تصویر برداری رفتم ولی چیزی مشخص نشده چون تمام اینهارو برا استخوان انجام دادم ممکنه این بیماری باشه

صابر خیاوی [ 1402-06-12 ]
سلام و خسته نباشید ،آقای دکتر من هم این درد را در قفسه سینه خود حس میکنم موقع تنفس عمیق احساس درد و تنگی نفس میکنم بطوریکه بیشتر دو ماه هست این دردم خوب نمیشه موقع که دردم شدید میشه به هر د و پهلو هام میزنم بااینکه داروهای چون گابا پنتین،نیزوپرد و...مصرف میکنم ،دکتر که رفتم بعد از عکسبرداری گفتند که مهر ه روبه روی قفسه سینه آن متورم شده دردش به قفسه آن میزنه آقای دکتر این همون بیماری سندرم تیتر هستش و چکار کنم از سر درد نجات پیدا کنم؟؟

فرخ [ 1402-05-31 ]
سلام آقای دکتر من این درد و سوزش رو بیشتر زیر دنده هام حس میکنم و ناگهان تیر میکشه و میسوزه دلیلش چیه ؟

الناز مینایی [ 1401-06-17 ]
با سلام و سپاس فراوان از زحمات شما بسیار عالی و مفید بود. سپاس و تشکر فراوان از مطالب بسیار عالی و مفید شما آقای دکتر عزیز و گرامی. مطالب داخل سایت شما هم واقعا عالی و مفید هستن. مطالعه کردم. بی نهایت ممنونم از زحمات شما و لطف و محبت بسیار شما بهترین و دقیق ترین و توانمندترین و بااخلاق ترین پزشک.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
گیر افتادن عصب اولنار و درد دستگیر افتادن عصب اولنار و درد دست

عصب اولنار یک عصب حسی حرکتی است و مسئول تأمین حس قسمت داخلی دست یعنی انگشت کوچک و انگشت حلقه نیز می باشد. ... ادامه مطلب

با وجود کمردرد راحت بخوابیدبا وجود کمردرد راحت بخوابید

کمردرد و مشکلات خواب بر روی یکدیگر تأثیر میگذارند . در این مقاله اقدامات ساده ‌ای برای خواب بهتر با کمردرد و کاهش علائم کمردرد یاد میگیرید . ... ادامه مطلب

عفونت ستون فقرات؛ علت علائم و روشهای تشخیصعفونت ستون فقرات؛ علت علائم و روشهای تشخیص

عفونت ستون فقرات از جمله بیماری هایی است که ممکن است افراد را در شرایطی خاص درگیر کند. ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465