تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
نوبت دهی اینترنتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به درد گردن / تزریق آمپول یکی از بهترین روشهای درمان درد گردن

تزریق آمپول یکی از بهترین روشهای درمان درد گردن

درد گردن، یکی از مشکلات شایعی می باشد که بسیاری از افراد در طول زندگی خود با آن روبرو می‌شوند. این درد می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله نشستن طولانی در محل کار، استرس روزمره، فعالیت‌های بدنی غیر منظم یا حتی ضعف عضلات گردن ایجاد شود. در بسیاری از موارد، درمان‌های سنتی مانند استفاده از آمپول‌های مخصوص برای درد گردن می‌تواند بهبود قابل توجهی در تسکین درد و بهبود وضعیت کلی گردن داشته باشد. در این مقاله، ما به بررسی عمیق ‌تر نحوه عملکرد آمپول‌ها برای درد گردن، مزایا و معایب استفاده از آنها، و نکات مهمی که برای انتخاب بهترین روش درمانی برای درد گردن باید در نظر گرفت، پرداخته‌ایم. با اطلاعات کامل و آگاهی لازم، شما قادر خواهید بود تا تصمیم مناسبی را در خصوص مدیریت و بهبود وضعیت درد گردن خود بگیرید و به نتایج مطلوب و دائمی دست یابید.

آنچه در این مطلب میخوانید

عوامل ایجاد کننده درد گردن

تزریقات رایج برای تسکین درد گردن

آمپول درمانی دیسک گردن یکی از تزریقات رایج برای تسکین درد گردن می باشد. پس از انجام سایر اقدامات غیرجراحی مانند استفاده از داروها و یا انجام فیزیوتراپی، و قبل از در نظر گرفتن جراحی، تزریقات برای درمان درد گردن در نظر گرفته می شوند. تزریق ها می توانند درد را تسکین و به تعیین منبع درد بیمار کمک کنند.

آمپول درد گردن

آمپول درمانی برای درد گردن

در روش تزریق به دلیل رساندن مستقیم دارو به محل درد نسبت به دیگر روش ها باعث تسکین درد بیشتری در گردن می شود. انواع تزریق ها برای تسکین درد گردن به شرح زیر می باشد:

برای مطالعه بیشتر بخوانید: درمان درد گردن و شانه

مزایا و معایب آمپول برای درد گردن

مزایا:

معایب:

مدت زمان تسکین درد با روش تزریق

تسکین درد ناشی از تزریق ها با توجه به شرایط بدنی فرد، شدت آسیب، نوع آمپول و روش تزریق در هر شخص متفاوت می باشد، ممکن است در عرض چند ساعت درد تسکین یابد یا ممکن است 1 تا 2 هفته طول بکشد تا تأثیر بگذارد، مانند عصب کشی گردن. در ابتدا ممکن است محدودیتی برای فعالیت بدنی وجود داشته باشد که به دنبال آن، فعالیت های معمول ممکن است از سر گرفته شود. این تزریق های درمانی معمولاً همراه با فیزیوتراپی برای تقویت عضلات اطراف و بازیابی تحرک استفاده می شوند.

نکاتی برای بهبود و جلوگیری از درد گردن

  1. وزن خود را متعادل نگه دارید و همواره از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید، زیرا اضافه وزن سبب فشار به مفاصل می‌شود و همچنین دامنه‌ ی حرکتی را محدود می‌کند.
  2. استراحت کنید. در صورتی که با توجه به کارتان مدت زمان زیادی را پشت میز می نشینید یا رانندگی می ‌کنید، در فاصله‌ی زمان کاری بلند شوید چند قدم راه بروید و وضعیت بدن خود را تغییر دهید و گردن و شانه‌ها را بکشید.
  3. در هنگام نشستن وضعیت درست خود را حفظ کنید. وقتی پشت میز می‌نشینید، پاها با تنه زاویه ۹۰ درجه داشته باشد، قوز نکنید و زانوها را کمی پایین ‌تر از ران‌ها قرار دهید.
  4. سعی کنید ورزش کردن همیشه جزو برنامه‌هایتان باشد. ورزش علاوه بر سلامت روحی جسم را نیز تقویت می‌کند و جسم قوی کمتر در معرض بیماری و مشکل قرار می‌گیرد.
  5. در هنگام خوابیدن وضعیت مناسبی داشته باشید و از بالش مناسب استفاده کنید. طوری بخوابید که بدن در یک راستا باشد و سر بالاتر از بدن قرار نگیرد.
  6. از حمل وسایل سنگین یا قرار دادن کیف‌های سنگین روی شانه جدا خودداری کنید. این کار علاوه بر آسیب به مفاصل، عضلات را هم تحت فشار قرار می‌دهد.

آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465