تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
ورزش هایی برای درمان آرتروز گردن | کلينيک دکتر علي نقره کار ، فوق تخصص درد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ورزشهای رفع درد زانو / ۳ حرکت برای درمان آرتروز گردن

۳ حرکت برای درمان آرتروز گردن

اگر دچار دردهای گردنی ناشی ازآرتروز گردن شدیم چه اقداماتی باید انجام داد ؟
بسیاری از افراد این را نمی­دانند که ماهیچه­ های قوی مرکزی ( ماهیچه ­های کمری و شکمی ) هستند که که موجب محافظت بالا تنه یا همان گردن می­شود. ماهیچه­ های مرکزی معمولا در طول فعالیت روزانه فعالیت کافی ندارند، بنابراین شما نیازمند ورزش های خاص برای تقویت و انعطاف پذیری ماهیچه­ های این مناطق هستید، تا وزن سر بر روی گردن فشار وارد نکند.

ورزشهایی که برای درمان آرتروز گردن باید انجام داد :
۱- جمع کردن عضلات تیغه شانه: این حرکت به تقویت عضلات پشت کمک خواهد کرد.
ورزش های مفید برای درمان text neck
انجام ۱۰ مرتبه در هر ساعت در طول روز
۲- کشش عضلات شانه و سینه: مطابق شکل ساعد دستها را بر روی فریم در قرار دادهتا جایی که ممکن است سینه را به جلو ببرید سپس ساعد را تا جایی که می­توانید به بالا حرکت دهید. ۳۰ ثانیه در همین حالت کشش بمانید، این کشش را ۳-۴ بار در روز انجام دهید.
download-3
۳- عقب کشیدن چانه: چانه خود را بدون خم کردن گردن به داخل بکشید و در همین حالت تا ده شماره نگاه داشته باشید.این ورزش را ده بار در هر ساعت در طول روز انجام دهید.
ورزش های مفید برای درمان text neck
در آرتروز گردنمفاصل فاست و لیگامان های آنها آسیب میبینند، در صورتیکه آرتروز گردن با حرکات اصلاحی و درمان خوراکی بهبود نیابد، میتوان از فاست ریزوتومی، پیآر پی مفصل فاست به عنوان روشهای نوین درمانی جهت بهبودی کمک گرفت.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پی آر پی زانوپی آر پی زانو

استفاده از روش تزریق پلاسمای غنی از پلاکت(پی آر پی) برای افزایش و کمک به بازسازی و تولید سلول ها، رایج شد. از آن زمان تا کنون، شواهد و مدارک بسیاری جمع آوری شده است که همگی نشان می دهند این روش درمانی قابل اعتماد و مفید برای التهاب تاندون است ... ادامه مطلب

۴ تمرین برای التهاب تاندون شانه۴ تمرین برای التهاب تاندون شانه

مشکل التهاب تاندون شانه همان طور که از نامش هم پیداست، به خاطر التهاب تاندون عضلات شانه به ایجاد می‌شود و این عارضه معمولاً به خاطر فشار بیش از حد بر روی تاندون یا انجام حرکات تکراری در مفصل شانه اتفاق می افتد ... ادامه مطلب

ورزش هایی برای درد مفصل روی شانهورزش هایی برای درد مفصل روی شانه

درد مفصل اکرومیو کلاویکول (که به طور خلاصه به آن AC می گویند)، یکی از درد های شایع در ناحیه شانه است. این درد به کمک انجام ورزش های مختلف و تمرین و کشش می تواند بهبود پیدا کن ... ادامه مطلب

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM) .
مدیر داخلی مجله علمی - پژوهشی بیهوشی و درد (وابسته به انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران) j.anesth pain .
عضو گروه فوق تخصصی پزشکان درد شفا
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465